RESEPI KEK OREN SUNQUICK

Assalamualaikum.
Dah tengok tajuk?? Jom terjah resepi kalau terasa nak makan.
Buat Kek Oren ni, sebab hari ni Hari Ibu kan, saja nak buat suprise kat Ummi sikit. 
(^____^)
Resepi Kek Oren ni pon senang jer.

 KEK OREN SUNQUICK


RESEPI KEK OREN SUNQUICK

Bahan-bahan:

  • 5 sudu Besar Sunquick Limau Mandrin *bancuh dengan sedikit air*
  • 1 cawan minyak canola
  • 1 cawan gula halus
  • 3 biji telur
  • 2 cawan tepung gandum*
  • 1 sudu besar baking powder* ( *diayak bersama )

Cara-cara:

  1.  Masukkan bancuhan 5 sudu besar Sunquick dengan air kedalam blender bersama,minyak,gula dan telur dan kisar sehingga halus.
  2. Tuang bahan yang dikisar kedalam mangkuk dan masukkan campuran tepung dan baking powder sedikit-sedikit sambil dikacau sebati.
  3. Tuangkan adunan kedalam loyang yang telah disapu mentega.
  4. Bakar pada suhu 170C selama 40 min hingga 1 jam atau hingga masak.




10 comments:

  1. Replies
    1. Try la.. ^_^
      Klau letak buah2 kering lagi best kot.. nyum3

      Delete
  2. Replies
    1. Hihihi.. buat sendiri baru puas.

      Delete
  3. Minyak canola tu ape?blh replace dgn myk lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minyak Jagung Cik Farra.
      Tapi kalau tak ada. Replace dgn minyak biasa pun boleh. Sdp. Nyum2..

      Delete
  4. Minyak canola tu ape?blh replace dgn myk lain?

    ReplyDelete
  5. Cantik sggh kejadian kek ni. Lama xmakan kek oren. Tq sudi share resepi 😘

    http://ninafarhanawm.blogspot.my/?m=1

    ReplyDelete