Pray For MH370

Bismillah.
Salam Sejahtera.

Allahurabbi, besarnya dugaan-Mu. Allah, sesungguhnya kami ni hamba yang lemah, yang sentiasa mengharapkan pertolongan-Mu.
Kau cekalkanlah hati-hati mereka yang terlibat, kau pegang dan kuatkanlah hati mereka Ya Allah.
Sesungguhnya, semua yang berlaku itu bersebab. Semua yang kau jadikan itu bersebab. Ya Allah, kami bermohon agar kau selamatkan kami, keluarga kami dan juga semua saudara kami didunia ini Ya Allah.
Dengan ujian ini, kau telah satukan hati-hati kami, kau satukan kami untuk terus teguh pada jalan-Mu Ya Rabbi.

Sesunggunya Allah tidak akan menimpakan ujian yang tidak dapat ditanggung oleh hamba-Nya.

لا يكلف الله نفسا إلا وسعها

Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. 
( QS. Al-Baqarah: 286)


MALAYSIAN

Positiflah kita semua, yakin dengan kuasa DOA, walau apa pun yang bakal terjadi. Mohon semua kekal positif, yakin setiap yang berlaku Allah akan gantikan dengan yang lebih baik. Kalian perlu kuat untuk dan teruskan memberi semangat kepada keluarga mangsa. Tanpa kalian, mereka akan lemah. 



BE POSITIVE MALAYSIAN!




**LIVE DARI SSIN- T-TEAM vs SARAWAK**





One more thing, Cik B mohon sangat-sangat, BERHENTILAH sebar khabar angin yang bukan-bukan. Dengar je kenyataan rasmi dari kerjaaan, ahh, pi lah sebar. 
Cuba anda letak diri anda sebagai keluarga mangsa, tiba-tiba baca 'NEWS' dari kalian-kalian yang tidak bertanggungjawab ni, apa perasaan anda masa tu? Jangan sebab bukan anda yang kena, seronok aje pergi sebar 'NEWS' tu.

Kerajaan ada sebab tak umum lagi (kalau mereka dah tahu), pihak MAS ada procedure mereka sediri. Kalau ternyata memang MH370 telah terhempas (nauzubillah), mana bangkai pesawatnya? Fikir-fikirlah. Kalau dah jumpa sekalipun bangkai pesawa tu, yakin ke tu memang pesawat MH370? Mohon berhenti buat spekulasi ye.
Allah sedang menguji kita. Allah bagi ujian untuk merapatkan kita dengan-Nya & juga umat manusia. Berhentilah buat spekulasi tu. Kejar kemanisan yang Allah bagi. Kemanisan yang telah merapatkan kita semua, walaupun berbilang bangsa dan agama.

-SPREAD LOVE EACH OTHER-

PRAY FOR MH370







No comments:

Post a Comment